Vertical Run

Idag har jag varit och gjort reportage från Vertical Run. Man går upp på taket på en byggnad i Västerås Hakon hotell. Väl upp i fläktrummet så får man på sig selar och man får kolla på en instruktionsvideo. När det är gjort så går man upp på taket, och få instruktioner om vad man ska göra, sen när alla säkerhetsutrustning var iordning gjord, så va de dags att ställa sig på takkanten luta sig utåt helt rak och när man väl stod där så var det dags att ta det första steget ut på väggen. Första gången jag gick så trodde jag att jag skulle döö, ´man håller i repet själv, så att man kan välja hastighet själv och när man vill bromsa. det gick sakta men säkert ner och när jag väl va nere så ville jag upp igen så fort som möjligt.
Nästa gång så gick allting mycket fortare de va mycket lättare att luta sig utåt och sen va det bara gå, jag gick mycket fortare den här gången och jäklar så kul jag hade :) Vill göra det igen. Sen hade jag min mp3 från radion fast griffad på handleden så allting är inspelat, så imorrn kommer ett reportage om när jag går på väggen :D

Jag lägger ut den här videon så vet ni vad det handlar om :)

Nu ska jag ut med vovven min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback