Long day

Skjusade pappa till Skavsta flygplats imorse vi åkte redan vid kvart i sju. Pappa skulle till england och hämta en bil där :S När jag sen åkte hem så hade jag nästan lust att åka in till nyköping och sedan vidare ut till stallet där olle står, men tyvärr så va klockan fortfarande ganska tidigt :s Men annars hade jag lätt gjort det :)

Berättade för de i stallet igår att jag har skaffat häst, så jag hoppas att mamma min står och bakar åt mig tills imorrn för då ska ajg bjuda på fika. Hoppas att det är några som kommer då :P blev ju lite kort varsel med tanke på att jag fick reda på igår att jag fick ta Olle.

Måste skriva enr en liten check lista tills på måndag då jag förhoppningsvis ska hämta hem han.

* Grimma + Grimmskaft
* Transporttäcke
* Transportskydd
* Hönät med hö i
* Vattenhink + 1 dunk vatteb
* mellanväggen till transporten
* Transporten såklart, hade ju varit klockrent om man glömt kvar transporten hemma :P Kommer till Nyköping och inser att man inte har transporten med mig :P Något jag skulle kunna lyckas med :P
* Teckna försäkring på måndag.
* Täckesgjorden
* Fråga om vi får ta del av tidigare vet. journal.

Glöm inte att kolla så att vi får med bettet och skydden till Olle.


Tror att det inte är något mer, om någon kommer på något så säg gärna till, för just nu kan jag inte tänka klart :P

Efter att jag hade lämnat pappa på flygplatsen så åkte jag hem och sen direkt ut till stallet. Tog en mysig tur på Durbin, men på ett ställe så blev han rädd för något och kastade sig åt sidan och gick såklart omkull, så där låg han på magen och såg väldigt chockad ut. Ingen av oss komm till skada iaf och det är väl det viktigaste. Hmmmmm det är inte ofta som det händer sånadär saker mendet är alltid då man kmmer på att man kanske borde använda säkerhetsvästen. Ska nog börja göra det när jag kommer rida såpass mycket.

Har redan bestämmt vad jag ska göra med Olle på tisdag, då ska vi ta en mysig skogspromenad, hoppas någon annan är i stallet ovh kan visa mig någon bra väg, har ju aldrig varit där ute i skogarna :P

Nej nu ska jag fortsätta jobba och om 25 minuter kommer Västerås Bokcafé




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback