Tråkigt

Har ett lite tråkigt besked här nu!

Min häst Olle har skadat sig. Olle och Fralle hade fått upp dörren till hagen och sprang runt på gården så när ja kom till stallet så sa Jenny att han blödde lite, så jag tittade och de va ett sår som blödde och sen va de en rispa på hoven. Jag frågade Annelie i stallet vad ja skulle göra så hon föreslog att jag skulle göra rent vilket jag såg som en självklarhet och sen tvätta med jodopax. Sen hörde jag av mig till min Hovslagare Micke eftersom Olle tappat en sko också, så Micke skulle komma så fort han va klar på jobbet. När han kom o fixade skon så tittade han även på såret och de va ett betydligt större sår de va en stor köttig hud/hov bit som dinglade lös så Micke gjorde rent och la ett tryckbandage och  så att de inte ska bli nå krångel och ev imorgon fredag så ska hud/hov biten klippas bort :S uäck. Så när olle skulle in i boxen igen så hoppade han på tre ben och de va jätte synd om han :S

Sitter på jobbet, Sandra har dragit iväg till England så dagarna fram till måndag har jag huvudansvaret för radion om något skulle hända, känns lite läskigt men det är kul helt klart :)

Nej nu ska jag fortsätta jobba och sen ta o kolla till så att tjejerna som ska sända om 1 timme är på plats :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback