Fredag 15 Augusti

Det här är ett långt inlägg så fundera över om det är värt att läsa det.....

Nyss hemkommen från stan och även Göteborg. har varit på stan med Farmor för att hon ville ge mig något i födelsedagspresent så det blev en tröja med en rosett på och lite underkläder köpte även en rosett att ha i håret super snyggt ska skaffa en Sjal i samma mönster så att man kan matcha lite snyggt.

I onsdags kom jag hem från Göteborg och öland där jag varit några dagar :) På Öland var det tyvärr inte så bra väder men vi passade på att åka till Ölands Djur och nöjespark första dagen när det var lite sol iaf. Har klappat och matat getter och klappat Apor :D de har såm otroligt mjuk päls :) Ge mig en apa :) haha. Sen andra dagen regnade det titt som tätt så vi åkte till fyren Långe Jan och självklart lyckas jag gå på ett ställe där man absolut inte får gå, de höll p åmed fågelskådning, Jag tror jag aldrig lärt mig att verken läsa eller vara uppmärksam :P. Sen begav vi oss till Göteborg där vi gick på Universeum och Nu har jag sett en haj i verkligheten :) häftigt. Hajar är anledningen till att jag helst inte badar i havet jag kan doppa mig och sedan fort upp igen. Jag känner att jag helst inte vill dö i stycken i en hajmun :P om jag ska vara ärlig så badar jag bara i pooler för här i mälaren Badar jag ICKE. Har faktiskt blivit rädd för vatten, låter konstigt med tanke på att jag har seglat i största delen av mitt liv men sen jag var på träningslägret då masten och bommen fastnar i blålerabotten och det blåser ca 10 m/s. Jag är inste så stark och väger inte så mycket så jag kappsejsade med båten alltså välte och då fastnade masten och bommen i blåleran och där plaskar jag och får inte upp båten och tränaren kunnde inte göra så mycket eftersom då var det stor risk att motorbladen skulle skära sönder seglet och gud vet allt. Men som tur vara efter ca 30 min så hoppar Jonathan i och hjälper mig upp med båten och så. Men efter den där dagen har jag inte velat segla och badar inte heller :P. Men som det ser ut just nu så kommer jag och Crille flytta till Gävle när jag tar studenten och jag vet redan vad ja ska söka för jobb, men som jag känner nu så tror jag att jag vill ta med min båt dit, men vi får se hur dte blir när dte börjar närma sig studenten den 12 Juni 2009 :D


jag har funderat på en sak länge. Jag förstår inte riktigt hur folk skaffar barn lika ofta som de köper nya kläder :P Jag får känslan av att olk skaffar barn för att hoppas på at tderas förhållande blir bättre då. Men kan ett barn förändra allt om man är mellan 16-17 år?  Jag har kommit fram till att jag inte vill skaffa barns för jag är runt 27 år har fast arbete och bostad. Helst av allt vill jag nog adoptera en tjej fast från vilket land vet jag inte, men att föda barn själv går helt bort iallafall oavsett hur mysigt det är och blablabla men jag vill kunna ha vanliga kläder och kunna ha bikini utan att visa en helt sladdrig mage med massa bristningar på efter födelsen så Nej tack till biologiskt barn.


I går torsdag fyllde jag år så jag och farmor begav oss till 2 Lingon och Blåbär där vi åt plankstek. Super gott verkligen ett jätte mysigt ställe som jag rekomenderar varmt :)


Nej nu ska jag ner och göra iordning mat till familjen som kom hem igår kväll fick massa fina grejer av dem bl:a en choklad mint likör som jag ska smaka p åhade jag tänkt.


tjaaarååååå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback