090805

Idag när jag vaknade så åkte jag till stallet och fixade ordning åt hästarna. Det är så otroligt mysigt att vara ute i stallet på morgonen, om 11 räknas som morgon men iaf. Det är lungt i stallet och det är inte många som rör sig på gården. Det var jag belsebub och en råtta som röjde runt på gödselstacken.

I det stallet durbin står så är det 10 boxplatser så det är alltid mycket folk där och man pratat oftast med andra och sedan stressar man igenom mockningen och allt de där. Tindra som står på samma gård som durbin fast i ett annat stall där det bara är 2 boxar, när man är där och fixar och donar allt blir så mycket mer fokuserat på hästen och man står och pratar med Tindra om allt och inget, man får tyvärr inte så bra svar men det är rogivande. Självklart är det kul att ha folk omkring sig man kan prata med men det är skönt med lite omväxling.

Ska snart iväg och träna sen lite senare så ska jag försöka packa klart, min packning igår blev inte så jätte bra, så det blir till att packa om.
'
Minns ni löpsedlarna i början av Juni där en tjej Thres Rojo hade blivit mördad bara någon dag innan avslutningsbalen och skälva skolavslutningen i nian?
Jag kommer ihåg det och när jag såg löpsedlarna så tänkte jag mest för mig själv att jaha ännu en ung människa som aldrig fick gå klart grund skolan eller ta studenten, och vilka jävla idioter som mördar denna tjej. Efter det så tänkte jag inte så mycket mer på det, med tanke på att det är ganska vanligt att folk mördas och försvinner i dagens samhälle, men något som tog riktigt hårt de var att igår hittade jag Thres kompisars blogg som skriver om Thres och hur mycket de saknar henne. Oftast när någon blir mördad eller dör så tänker man i första hand på familjen föräldrar och syskon, det är inte kompisarna jag tänker på i första hand. Den närmsta personen till mig som dött är min farfar som dog i dubbelsidig lunginflamation, det var en naturlig död men usch så jobbigt det va. Något som jag skulle ha väldigt svårt att förstå de är om någon nära kompis till mig skulle bli mördad, det skulle vara så ofattbart och man skulle säkert tänka att det måste vara fel person tidningarna skriver om och att allt bara skulle vara ett skämt, det skulle non ta flera år för, ja kanske resten av itt liv att förstå att nån nära kompis till mig har blivit mördad.
Jag tycker iaf att Thres kompisar är Otroliga!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback