Helgen

Nu har det varit helg och det är dags för en ny arbetsvecka. Ska berätta lite om hur min helg har varit då jag har haft fullt upp som vanligt.

I fredags så åt jag sen lunch med Älsk sen åkte jag o köpte en blomma till Ida som nu har slutat på radion. Efter det runt kvart över 3 så åkte vi mot stockholm eftersom vi skulle på inspelningen till Vem kan slå Filip & Fredrik. Vi skulle vara där 16.45 så vi hade lite bråttom, när vi kommit en bit hör vi på radion att de stängt av E4 mellan arlanda och Stockholm :s vilket betyder att folk måste åka E18 el. E20 ev väg som ska ta ca 5 minuter att åka när vi väl va inne i stockholm tog oss 45 Minuter att åka, vi kom fram 17.30 men de hade inte börjat spela in än (Tur) sen spelade de in 2 scener sen va de dags för "middag" 2 kalla korvar och en vatten. För andra som inte körde bil va det öl som gällde som de bjöd på. Efter 2 timmar "middag" va de dags att sätta sig i publiken igen. Och vilken tid allt tog, folk blev trötta på att vänta så de drog Tv-bolagsproducenten blev arg på att alla drog hela tiden, och när folket inte drog då va många på toaletten bara för att det bjöds på öl. Vid 23 så åkte vi från stockholm hem till Laila & Stefan och var där en stund.




Filip


efter att tävlingen va slut.

På lördagen så följde Laila med ut till stallet och skrittade på Durbin, han va jätte försiktig och gick jätte snällt.

sen på kvällen så hade vi kräftskiva, jätte trevligt och efter det så hade vi bestämt att gå ut. Stefan & Laila började bråka på vägen ner, så vi kom fram till att killarna går på sitt så går jag & Laila på vårt. Vi började på Tabazco, sen vidare till Pitchers där vi mötte upp några andra som inte kom in på krogen för att de inte va tillräckligt gammla. Sen drog vi där ifrån och då följde även Lina med. Vi gick till Bluemoonbar ihopp om att jag skulle komma in eftersom jag nu är 20, väl framme i kön blev jag nekad för att man måste vara född 88 eller stå på vip listan.

Så vi gick till Pluto och vi blev med på Vimmelbild men det va bara ca 10 pers på pluto så vi gick till Bill & Bob som har uteservering. Där va även Crille & Stefan, stefan hade blivit utkastad och Crille satt med några andra (har ingen aning om vilka) Sen drog Laila hem med stefan, så jag och Lina satt kvar ett tag och pratade tills det stängde, så då möte jag upp Crille som hade gått lite tidigare och så gick vi hem.
Kvällen va mycket trevlig Men, vissa har en tendens till att vara riktigt jävla otrevliga och kalla mig idiot, hora, f***a och massa annat, sen även har den personen suttit och spanat över vart vi har gått och ifall vi har haft några med oss :S Mycket jävla otrevligt!!!! Men tyvärr är det sånt man får ta när vissa har kontrollbehov.

Tyvärr hände en väldigt tråkig händelse Laila & Stefan, det slutade med akuten och en polisbilsfärd hem :S

På Söndagen så skulle Crille åka till Tyskland och självklart hade han verken tvättat eller packat inför resan :S så det blev till att upp och tvätta, sen åkte han iväg till Stefan som ringde och ville prata om det som hände dom. Bussen till arlanda gick 13.35, 13.00 så va crille tillbaka från dom och då hade han fortfarande inte packat klart och duschat (Typiskt killar) så vi stressar iväg och när jag lämnat han på stationen så åker jag vidare på ett stallmöte som började 14.00 14.30 ringer Crille men jag gör så att det blir upptagen ton och smsar att jag ringer när mötet är slut, då får jag tillbaka att han har Glömt Passet hemma :S Vilket betydde att jag fick kasta mig i bilen och hämta passet och sen ta mig mot Arlanda flyget gick 16.45 med incheckning 16.15 jag har bara kört dit 1 gång. Som tur va så åkte jag hem för att kolla om mina föräldrar hade kommit hem och det hade dom så pappa och jag kastade oss i bilen o åkte iväg mot arlanda, jag ringde till Crille bara för att höra hur det går, och då står han i en servictelefon för att höra om han kan åka med körkortet istället, och tillslut fick han till svar att det går bra så jag o pappa kunde ta gammla E18 hem förbi Ängsö, tar ca 20 min att åka dit.

Idag har jag jobbat med Arospennorna som ska börja sända radio om deras förening. Mycket roligt att få lära ut de saker jag kan om radion och allt :)

ska fortsätta titta på filmen på tv 3 nu

 


Kommentarer
Postat av: mcfadden

haha vilken rolig helg du verkar ha haft. :) de är kul när det händer saker ibland, även om de kanske inte är så kul om det inte går ens väg alla gånger :)

2009-09-09 @ 09:47:19
URL: http://dearmcfadden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback