Söndag

Sitter och kollar igenom alla kataloger jag tog när jag var på Saco-mässan. Sitter och kollar vad Make Up Institute har att erbjuda. De har sminkutbildningar och frisör utbildningar. De har även en utbildning på 2 dagar som kostar 12 000 kr där man får lära sig att sätta i hårförlägningar :P jag tycker det känns lite onödigt att lägga ut 12 000 kr på en sån utbildning. Jag har lärt mig själv att sätta i hår både på andra och mig själv. har folk tummen mitt i handen nu förtiden?
Okej jag förstår om man måste ha en utbildning av det om man ska jobba på en salong där man sätter i löshår, men iaf, jag tycker det är ganska onödigt.

Jag skulle gärna vilja gå någon av make up utbildningarna, men man är inte garanterad jobb så jag skulle hellre lägga till 5000 kr och göra det hos Birgitta Lagerholm.
Men det är iaf inte den här kursen jag har tänkt att gå.

Ska gå en bartender kurs, förmodligen i Stockholm efter att jag tagit studenten.

Idag har jag haft ljusparty :) mycket trevligt.
Har beställt massa SPA-produkter eftersom jag fick en summa bara för att jag var Värdinna :) Härligt med dyra gratis grejer :)

de sakerna kommer om ca 3 veckor ska bli riktigt skönt, att pyssla om sig själv lite extra.
Hade en sån dag igår peelade kroppen och smörjde in den, fixade naglarna och målade dem :) Härligt härligt, dock så är mina läppar frasiga som kex :S Det spelar ingen roll hur mycket jag förebygger med läpsyl och andra krämer, de spricker ändå, så fort det är kallt ute :S MEN de har blivit bättre, men det gör fortfarande ont när jag pratar och så spricker läpparna gång på gång. Så jag är ganska beroende av lypsyl nu :P

Det är sjukt mycket nu i skolan, jag håller verkligen på och avlider :S Läste i Cosmo om stress. Stress hör ihop med panikångest, och när jag läste symptomen så är jag i riskzonen :S Låter ju sådär underbart bra*NOT
Tur att det snart är lov iaf , mindre än 1 månad :D ska bli grymt skönt, MEN innan det så är det massa saker som ska fixas, Saker som ska lämnas in till lärarna, BAL, köpa julklappar och överleva julruschen :S Det blir till att PLANERA!!!
Det jobbiga som är näar jag ska planera är, att jag planerar allt jag ska göra under dagen, vad som ska fixas m.m MEN så kan det var en så pytteliten sak som gör att hela planeringen FAR ÅT SKOGEN :S jobbigt de där.

OJ vilket långt inlägg det blev, hoppas ni kännde att ni hade tid att läsa detta långa onödiga inlägg :P

Take care
Cya ♥


Kommentarer
Postat av: Zylvania

Lypsyl är inte mjukgörande som man kan tänkas tro. Det lägger sig bara som ett lager ovanpå läpparna för att bevara hudens egna fukt. Det innehåller i princip bara paraffin. Så det är nästan samma sak som vaselin, som inte heller absorberas av huden.

Kan vara bra att kika på innehållsförteckningen ibland. ^^

2008-11-24 @ 03:08:25
URL: http://zylvania.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback