Visuell Poesi

Jag sitter i skolan och har multimedia B lektion. Vis ka göra visuell poesi, så nu har jag valt ut en dikt och gjort ett bildmanus.
Jag orkade inte ladda upp bilden på mitt rum igår :P (lat som jag är)
Jag satt med en Ben & Jerry glass och läste nyaste nummret av Cosopolitan :P.

Jag har svarat på massa frågor på deras hemsida så jag hoppas att jag kommer vinna :) hehehe hur stor är den chansen? typ 0.00000000% :P

Ska försöka hitta lite ljudeffekter till min dikt.

FÅFÄNGLIGHET (ur En döddansares visor (1930)

  

Jag har klättrat på önskningens stege,

jag har klättrat så långt att jag vet

att den stegen är hög som en himmel

och djup som en evighet ...

Och mänskor ha gått på den stegen

i tusen och tusen år -

och ingen har visat dem vägen

var stegen står ...

Men alla som tvinga dess pinnar

de springa på glödande kol,

och aldrig i levande livet

de nå sitt mål ...

Jag har klättrat på önskningens stege,

jag har gått ett par fjät - så jag vet

att den stegen är hög som en himmel

och allt är fåfänglighet.

Det är den här dikten jag valt.

Om du har tur kanske bilden på mitt rum kommer upp här i kväll, men vi får se har en hel del att göra tyvärr :S det är radioprogram, fota till Visuellapoesin och massa annat.

Ikväll kommer min Älskling Crille hem ♥


Cya ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback