Vetenskap

Blää vad jag hatar vetenskapen, jag är verkligen helt off när jag ska försöka skriva på mitt PM :S Så det blir till att plugga massa på lovet men men, vad ska man göra när ambitionsnivån ligger på -100000000? Jo plugga på lovet!

om 1 timme och 15 min är det återsamling då kan jag ÄNTLIGEN åka hem, för att sedan åka ut till stallet och provrida Kyndill och ta hand om Dubbe.

Ska bli väldigt kul att provrida Kyndill, får se sen när Carro ska åka bort hur många dagar jag kommer ha han/vecka. Sara Kyndills skötare har ju några dagar också.

hittils har det tagit mig 5 minuter att skirva detta inlägg :P Jag försöker verkligen att dra ut op tiden så mycket som möjligt.


Nu kom jag på en väldigt bra sak som jag fick reda på idag.

i mediainriktningen så har min grupp gjort ett inslag om Alkohol till Sveriges radio P4. Här är mins grupps respons iaf från Sandra Svensson på Sveriges Radio P4 :)

Hej!
I går fick jag cd-skivan med era inslag i min hand och nu har jag
lyssnat igenom dem.
Jag är imponerad!
Både krönikan och inslaget var intressanta och välproducerade. Det var
en bra tanke att börja med krönikan för att sätta igång lyssnarnas
hjärnor.
Det var kul att ni fick in så många röster i inslaget. Ni hade tänkt
till och det var roligt att höra skillnaden mellan den unga och de
gamla. Nu hade ni lagt ungdomarna först och sedan de äldre vilket
funkade bra men kanske kunde ni ha korsklippt rösterna istället. Det
vill säga, först en ung sen en gammal osv. Då hade man fått en ännu
bättre inblick i skillnaderna mellan ung och gammal. Det är något att
tänka på till nästa gång.
Det jag också lade märke till var vilken fin ton ni använde när ni
intervjuade. Mycket bra!

Krönikan var också jättebra. Det är svårt att väva ihop fakta och egna
åsikter och tankar i krönika. Men det tyckte jag att Josefine
lyckades bra med. Fakta gav stöd åt åsikterna/tankarna vilket är exakt
vad som är meningen.
Det svåraste med att göra en krönika är att få det man skrivit på
papper att låta spontant i radion. Det krävs mycket träning för att inte
få det att låta läst. Det märks att Josefine har tränat en del och det
låter bra men träna, träna, träna så kan det bli ännu bättre. En bra
grej man kan göra är att skriva som man pratar. Redan i manus kan man
reglera så att man inte råkar säga de istället för dom osv.

Kul att ni använder er av så mycket miljöljud. Då får man en bild av
var ni håller hus och reportaget/krönikan blir mer levande. Ibland
kanske miljöljudet blir lite för högt. Jag tror att ni använder en
stereomikrofon när ni spelar in. Och kanske är det den som är boven.
Överlag tycker jag dock att ljudnivåerna är bra och miljöljudet stör
inte så mycket att hörbarheten försämras.
I krönikan tyckte jag att det var skoj med ljudeffekterna, kanske kunde
Josefine till och med ha använt några till!

Jag är imponerad! Fortsätt att  kämpa så går ni långt!

/Sandra



Med vänliga hälsningar
Sandra Svensson
Programledare
Sveriges Radio


Nu måste jag försöka få ambitionsnivån lite hehe

Cya ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback