Frisör

Idag var jag till frisören och klippte till håret lite :) Jag vet inte hur många gånger frisören berömde mitt hår för att det var så fint, bara en aning tort. Men annars så tyckte hon att det var fint även min hårfärg, hon blev impad av att jag fått fram den här ljusa färgen själv, med tanke på att jag inte är någon frisör och inte har koll på alla nyanser och riskerna med att färga osv.
Sen när jag satt i stolen och blev klippt så var det en mamma till en dotter som var jätte elak mot en annan frisör :S Hon frågade vad toning är varför man ska göra en toning och inte en färgning, den stackars frisören försökte förklara så gott det gick, men det svar han fick tillbaka var att han var uppstrosig och lät nedlåtande mot henne för hon kunnde ju inget. Han försökte ju bara förklara för henne som inte visste :S
Jag skulle vilja jobba med något där man får träffa människor, men sånna där rötägg vill man ju helst slippa :S

Blev iaf mycket nöjd med mitt hår :) Så nu blir det inga fler hårförlägningar, endast med clips då det inte sliter så jätte mycket.

Har fått ett ganska bra schema denna period slutar 14.00 måndag tisdag och börjar 8.30. På onsdagar börjar jag 10.00 och slutar 16.00 mindre bra dag men jag har sov morgon iaf :P sen på torsdag o fredag börjar jag 12.00 och slutar vid 15 tiden.
Hela torsdagen kommer vi ha entrepenör vilket betyder att planera UF-företaget, Mycket kul att Stefan gillar våran idé skarpt + att jag och Sandra ligger långt före i planeringen :D Det är bra att planera massa saker till skolan på ett sommarlov :P hehe

Nej nu ska jg fortsätta kolla på Top Model

M ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback