Måndag 8 September

OBS!!!!! Det här kommer vara ett inlägg där jag kommer skriva av mig med min otroligt stora ilska som jag har haft sen i Fredags. Så tänk igenom om det verkligen är värt att läsa massa svamel.


Min delägarhäst har varit halt i sommar och attt vi ska ta det lungt inte hoppa, rida i paddocken eller galoppera mycket. Jag tycker att det är helt okej med tanke på att Durbin snart är 29 år vilket är en hög ållder för en häst. Men att ta det lungt med hästen verkar det som att bara jag måste för Lotta och hennes barn travar där det är stenhårt = Ont i durbins ben Ungarna hoppar och flänger på den stackars gammla hästen :S Så i lördags hade jag med mig min syster Malin och hennes kompis Klara som är duktig på hästar. jag skrittade och travade i paddocken för att känna hur durbin var eftersom ungarna till lotta hade hoppat i fredags. I galoppen kan man inte rida på vanlig korttygel för då gör durbin motstånd och blir låg och lång i halsen och galoppen känns kantig. Jag skriver detta i boken som vi har att vi borde ta det lungt med durbin med tanke på åldern. Lotta svarade med att hon och Hanna tyckte att han var mjuk och fin i traven men det var han i lördags också det var ju galoppen det var fel på :S  Durbin är 29 som jag redan skrivit men lotta och hennes ungar tror att durbin är 10, NÄR FAN SKA DURBIN FÅ BLI PENSIONÄR OCH BARA GÅ SKOGSTURER OCH NJUTA AV LIVET??????????

Jag är så jävla förbannad rent ut sagt varför kan man inte lyssna på hästen, för det är ju den som far illa :S Jag är så arg att jag inte får fram ett vettigt ord, jag bara svamlar runt.

Nu har jag iaf bestämt mig att jag ska ta Chopin med min syrra så får Lotta och hennes ungar sakta men säkert ta död på durbin för de lyssnar inte på vad jag säger och jag ska väl inte höja mig själv till skyarna men jag läser väldigt mycket fakta hästböcker så jag tror att jag har lite mer vett i skallen än andra tyvärr. Bara för att man har haft häst när man var lite så betyder ju inte det att man kan allt bäst och vägrar lyssna på folk som bara har hållt på med hästar i snart nio år det är sjukt men men bara jag slipper betala vetrinären om durbin skulle kolaps en dag så är jag nöjd, mest synd om Durbin för han lider mest ;(


Jag hoppas att jag kommer iväg till Enköping på söndag så att jag kan rida Chopin annars så skaffar jag mig någon annan medryttar häst för jag orkar inte ha det såhär längre jag har stått ut tillräckligt mycket nu känner jag :S


 Jag hoppas att Crille kommer hem snart så jag kan få prata av mig lite på han :P


M.

Kommentarer
Postat av: Anonym

:( :(



för Durbins del..

och..



:( :(

för att du försvinner ifrån oss..

2008-09-08 @ 17:56:13
URL: http://mcfadden.blogg.se/
Postat av: becca

tråkigt att de ska behöva vara så där :( men hoppas de går bra för dej iaf! tråkigt med durbin,han är ju en mysig häst o förtjänar ett bra slut :(

2008-09-08 @ 18:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback