Friluftdag

Då var friluftsdagen över.
 
Åkte till Rocklunda 08.50 och fick vänta en stund på att Sandra och alla andra skulle komma. 09.10 Så gick mitt lag upp i skogen för där var spindelnätet som vi skulle ta oss igenom.
Det var verkligen skit kul. Eddie i tvåan dyker genom ett hål, lyckas jätte bra tills de där fötterna skulle igenom :P Då brast hela nätet så Nicole och nya matteläraren stod dubbelvikta av skratt :P Till slut var alla igenom  två gånger så vi kunde gå vidare.

Jag, Sandra, Frida och Erik tog en tripp till Rocklundastallet där vi hälsade på massa hästar, jag var tvungen att gå in i hagen med privat hästar för att det var en häst som hade sitt utetäcke runt halsen *Farligt farligt* Efter en stund gick vi till ridskolehästarnas hage. Jag blev förälskad i en jätte fin mörkfux-färgad häst :) den var verkligen jätte fin. Sen kom det fram en vit häst som hade ett sår på nosryggen, så jag tyckte synd om den, Jag kan ju säga att jag tyckte ännu mer synd om den när den vända sig om och lyfte på svansen. HELA analhålet såg förjävligt ut, det liknade ungefär svamp fast jätte stora blåsor som såg ut att göra jätte ont, likadant var det på skapet såg jag sen Stackarn. Jag hoppas verkligen att den hästen fått behandling, men jag fattar inte varför den inte får stå i en lite mindre hage, så att den slipper alla hästar som är på och nosar och buffar, det måste verkligen göra skitont. Det finns verkligen ingen bra ridskola, vissa hästar ser verkligen ut att inte må bra. Om jag hade resurser så skulle jag starta en ridskola med bra ridlärare och se till att alla hästar mår bra.

Har ganska nyligen kommit hem från radion, har suttit och redigerat ett reportage som ska sändas på P4 vecka 9 på tisdag mellan 17-17.30

Ska snart ta och göra mig iordning för dansen, vet inte vad jag ska ta på mig, det kanske bli turkosfärgat idag med :P 


Cya♥ 

Kommentarer
Postat av: becca

håller med där om ridskolor, tyvärr så är de ju så nuförtiden.. allt handlar ju om pengar dessvärre :(

2009-02-17 @ 18:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback