Basic day

Nu såhär på vintern så frisar sig håret, naglarna delar sig och läpparna är som jag vet inte vad. Jag har ett jätte bra tips som funkar på torra läppar, nämligen färsk gurka. Skär en gurkskiva och lägg sedan på läppen några minuter i dagar och vips så har du jätte mjuka läppar.

Även håret brukar bli elektriskt och se ut som ett fågelbo, det beror på att det är sån skillnad på ute och inne under vintern. Ett enkelt tips är ju att ta en snygg mössa som passar dagens outfit. Om man har en frisyr för dagen som mössan inte riktigt passar så kan man göra en enkel hårmask för torrt vinterhår. Jag har en för att få lyster i håret och en för torrt slitet hår

Lyster
♥ Avokado - 1/2
♥ Mogen banan - 1/2
♥ Olivolja - 1 msk
♥ Naturell yoghurt - 1 rågad tsk
Blanda allt ordentligt. Tvätta håret och handdukstorka det. Har du normalt hår kan du ha i blandningen i hela håret, har du fet hårbotten ska du däremot undvika att ha blandningen närmast rötterna. Täck håret med en handduk, duschmössa eller plastpåse. Låt kuren verka i 25 minuter. Skölj med schampo och varmt vatten. Styla som vanligt.

Torrt & Slitet
♥ Olivolja - 0,5 dl
♥ Äggula - 1 st
Blanda och fördela i håret. Täck med en handduksturban. Ju längre inpackningen får sitta i, desto effektivare är den. Räkna med minst en halvtimme. Använd gärna schampo när du sköljer igenom håret.

Hoppas att det funkar :)

Idag snöar det, det skulle vara toppen om det kunde komma några decimeter så att hästarna får röra lite på sig, just nu går det bara att skritta eftersom det är så hårt i marken. Det finns säkert någon där ute som både travar och galopperar men jag tycker inte att det är snällt mot hästen att trava eller galoppera när det är sten hårt! Tänk dig själv att springa utan dämpande skor på hård gropig frusen grusväg, åker eller liknande.


Ska ta och göra mig i ordning för jag ska ta en liten tripp till Djurmagazinet och även odal för att kolla på ett täcke till King. Han är en långhårig collie på 12½ år och fryser nu när det är kallt ute. Ska kolla och se vad som finns.

Min outfit idag blir väldigt Basic eftersom jag ska till stallet senare. Det blir ett par jeans ett rosa baslinne, en cardigan, svarta uggs, rosa Svea mössa och min vinterjacka.


Cya ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback