Grattis Marcus

Idag fyller min bror år så vi ska snart äta lite kina mat och tårta.


Just nu är det ett jäkla skrivande på bloggarna om att vara smal och så. Satt och läste på Expressen såhär står det i artikeln direkt från expressen.se

I lördags skrev Isabella Löwengrip ett inlägg på sin blogg Blondinbella om det uppmärksammade anorexi-bråket mellan henne och TV4-profilerna Carolina Gynning och Katrin Zyto-mierska.
Inlägget har resulterat i över 1600 kommentarer under helgen.
- Jag har aldrig fått så många kommentarer någon gång under tre års tid, säger Isabella.
Varför tror du att så många har skrivit?
- Det är ett ämne som är jobbigt att prata om, men det är ett ämne som folk bara skriker efter att få prata om. I mitt forum i bloggen får man vara anonym och tycka och tänka hur man vill och jag tror att det behövs.
- Jag tror nästan att var och varannan människa kan känna igen sig på ett eller annat sätt.

En revansch
De många kommentarerna blir som en revansch på dem som skriver elakt.
- När folk kommer med kritik, som Gynning och Katrin, då börjar man nästan ifrågasätta sig själv. Att det kanske är jag som har fel, det kanske är värt att leva ett liv i ångest bara för att vara smal. Men när jag får den här responsen från alla läsare och människor som har läst artikeln i Expressen och läst på min blogg, då känner jag att nej jag har rätt
, och det här är något som jag kommer att kämpa för.
Går vidare
- Det jag funderar på nu är hur jag kan gå vidare med det här. Mina läsare skriker efter mer debatt och att frågan fortsätter. Att man kan få unga tjejer att prata om det och ifrågasätta sina beteenden. Det är det som är mitt mål, säger Isabella.

Det handlar bråket om:
Bråket mellan Blondinbella och Carolina Gynning och Katrin Zytomierska utlöstes av ett blogg-inlägg där Blondinbella skrev om anorexi och dagens ideal där unga tjejer svälter sig för att passa in. Hon skrev om exempelvis Gynning och Zytomierska och att de skriver mycket om bantning och att vara smal.
Inlägget fick dem båda att reagera.
Zytomeriska kallade bland annat Blondinbella för hycklande lillgammal skitgris.
Gynning kallade henne präktig, skenhelig och "fejk"- förebild.

Jag säger bara HERREGUD låt var och en leva efter sig själva. Självklart blir alla påverkade av medierna hur man ska se ut och så vidare, men varför göra det till en sån stor grej, det är väl ändå du som känner av själv när du mår som bäst oavsett vikt eller har jag fel?

OBS!!! STATISTER OCH NÅGRA SOM VILL HA EN ROLL I EN FILM SKRIV!!!!!!!!



Cya ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback