Måndag 23 Mars

Måndag 23 mars


Idag var jag upp redan strax innan 06.00 :P Helt otroligt för att vara mig, jag brukar alltid ligga och dra mig tills sista minuten.

När jag vaknade så gjorde jag mig i ordning och tittade ut och det var strålande sol. Vid halv åtta så började jag gå bort mot skidskolan.  När klockan var 08.00 så började morgonmötet. Allmän info om veckan och så fick jag reda på vem jag skulle göra min praktik med och vilka grupper alla ska ha. När mötet var slut så var det bara att gå ner och byta om till skidkläder och bege sig ut för att ta emot första gruppen, som var en grundkurs för vuxna. Alltså människor som aldrig har åkte skidor förut ungefär. De va jätte duktiga, och jag har både fått tränat min engelska då det är två stycken från England och försöka förstå danska. Det var riktigt kul Sen 10.45 så har jag och Karoline en fortsättningsgrupp 6-8 år. Vissa var verkligen helt galna och de flyger i hoppen och är så glada och positiva. Sen sista gruppen för dagen var Nybörjare 3 år.  Om jag säger bowling så kanske ni förstår  :P Nej jag ska förklara. Vi lär dem att ploga och bromsa, och när det går lite för fort eller att skidorna trasslar ihop sig igen så ligger det ca sex stycken så ungar och skriker på hjälp :P Så man måste skynda sig allt man kan för att de inte ska behöva ligga för länge. Vi har en i gruppen som är totalt orädd, idag var jag tvungen att hämta han vid lifthuset, för han hade åkt ner där och inte bromsat  :P

Efter att lektionen var slut så gick jag hem och åt lite fort för att sedan gå tillbaka till skidskolan för att ta på alla skidkläder igen och sen iväg och träna bana. Gick ganska hyggligt men jag var ganska ofokuserad, och vid de tre första portarna så var det jätte isigt, så man var tvungen att tvärställa skidorna i full fart, men de sista fem portarna gick hur bra som helst eftersom det inte var isigt och inte behövde ställa skidorna så mycket .

Nu är jag trött efter en väldigt slitsam dag. Jag lyfte säkert småkottarna sammanlagt 30 gånger utan att överdriva.

Nu blir det lite tv och avkoppling innan det blir sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback