Tisdag 24 Mars

Tisdag 24 Mars



Idag började jag 09.00 så jag fick lite sovmorgon. Skönt att inte behöva gå upp så tidigt som jag gjorde igår. Idag vaknade jag av att det var en helikopter som cirklade runt. När jag kollade ut så tyckte jag att det såg ut som en polishelikopter, så jag undrade vad det var de letade efter. Efter at helikoptern cirklat runt i över en timme började jag bli lite konfundersam. Men sen slog det mig, En av Sveriges bästa skidåkare Jon Olsson är här i Trysil och tävlar med Twin Tip skidor, alltså de hoppar i jätte höga snöhopp och gör volter. På sista lektionen med pyttesmottarna så hoppade en av de som är här och tävlar över bilvägen precis bredvid barnbacken. Det var ganska coolt men tänk om det hade kommit en bil eller liknande, eller att folk åkte skidor eller gick på andra sidan. Som tur var gick allt bra.

De andra lektionerna gick jätte bra, vi åkte Off pist/puckel pist med fortsättningegruppen 6-8 år idag. De flesta verkligen lös upp och blev som galna, medans andra tog det lite lugnare och åkte efter mig eller Karolin. Me de vuxna tränade vi mer på att ploga och svänga. Det är så kul för om de kommer och åker förbi en så ser man hur koncentrerade de är.

Idag är det Puckel Pist träning men jag orkar inte vara med, är för omotiverad och ofokuserad. Det var en kille som sa såhär igår. Jag är så jävla trött på de här skidorna och pjäxorna, det känns som att jag lever i mina pjäxor :P

Jag kan tänka mig att man tappar lite intresse med tanke på att man åker skidor varje dag från morgon till kväll i minst 3 månader :P

 Jag taggar till imorgon då det är en interclinic där vi ska analysera varandras åkning , det låter väldigt kul, skulle vara ännu bättre om det var på morgonen medans man är pigg, och inte har lyft upp massa ungar den senaste 1 ½ timmen :P men det ska nog gå bra.

Stackars Karolin som halkade på golvet där man spillt valla :S Sen ute i backen blev hon påkörd av en dansk som hade alldeles för hög fart som han inte klarade av. Det var ju tur att han inte körde på någon av barnen i gruppen, men verkligen jätte dåligt att han inte fattar att man inte kan köra som en galning.

Ska slappa lite vid tv:en nu sen ska jag diska och duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback