Allt är så konstigt

För ca två veckor sedan så red jag dressyr i paddocken på Durbin. Durbin var jätte skum att rida och när jag skulle galoppera så blev han väldigt framtung och hade både huvudet och halsen Väldigt lågt. Sen gick det inte att få stopp på han ordentligt eftersom han gick så lågt och det var jätte svårt att få upp huvudet på han.
Idag var det första gången jag galopperade på han, fast idag red jag barbacka, så jag passade på att galoppera på ett fält och jag trodde verkligen inte mina ögon, huvudet var högt så som det brukar, det var ganska lätt att få stopp på han och han bar sig mycketmycket bättre än förut, Camilla sa det också att det var en helt annan häst idag än vad det va förut. Så jag tror allt bestämt att den där sadeln har orsakat smärta i ryggen för durbin. Så jag hoppas verkligen att jag får tag på tjejen som ska sälja sin sadel. För då åker jag och hämtar den på en gång, för så där ska det inte vara stackarn.
Sen när jag sotod och borstade han efter ridturen så skulle jag ta av han benlindorna så då blev han rädd för något och snubbla till och gick ner på knä brevid mig :S fick bara lite ont i handleden men det är jag ju van vid så det är ju ingen Big deal :P


Idag har vi haft projektredovisning i skolan, riktigt skönt att vara klar. det gick jätte bra och lärarna tyckte att vi gjorde bra ifrån oss och att det inte fanns något at klaga på som var dåligt, det ända som är att vi måste redovisa en gång till för våran handledare var inte med och han måste se hur det gick för att kunna göra en bedöminig och lämna till Tommy & mattias som sedan ska sätta betygen,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback