Man måste se allt i ett större perspektiv!

Annars grötar man bara in sig och finner inte någon utväg.

Jag antar att det finns vissa läsare som undrar vad jag menade med det förra inlägget, och kanske till och med vill veta hurt det gick till.

Min sytster Malin blev mobbad på sin förra skola av två personer Jennifer och Bella. Hon blev förföljd av dem när hon skulle gå hem, och de åkte utanför vårat hus med deras moppar och dylikt. Det hela började med att Malin var jätte bra kompis med Jennifer, men Malin hade andra kompisar också, som Jennifer tyckte att hon inte skulle vara med. Det var då allt startade.
Till slut orkade varken Malin eller mna föräldrar ha det på det där viset så hon bytte skola, kan inte säga vilken men det är ingen här i Västerås iaf.
Det har varit väldigt lungt och skönt här hemma.
Det var i Oktober Malin bytte skola. Idag några månader senare så har någon ringt hit flera gånger med dolt nummer, vilket är jävligt störande, för när man svarar så säger personen Ehhhhhh och lägger på.

I lördags så var jag och min pojkvän Crille på Hälla Maxi och handlade. När jag klev ur bilen så såg jag att Jennifer & Bella kom på en moppe. På något vis så ser man det på långthåll att det är dom.
De parkerade moppen och gick in, och jag och Crille gick in några meter senare. De försvann ganska fort utom synhåll, vilket betyder att de skulle gå ut från affären före oss och åka iväg. Jag och Crille va inne i äffaren längre för vi skulle ha diverse saker. När vi betalat och är påväg ut så ser jag att Jennifer & Bella sitter på moppen vid utgången. När vi sedan kom till bilen så åkte de runt på parkeringen ett tag sen så trodde jag att de hade åkt hemmåt. Så när jag och Crille rullar ut från parkeringen och ut på stora vägen så ser jag dem i Bakspegeln. OBS! Det är inte jag som kör. Parkeringen mitt emot maxi kör en Cross som egentligen inte får köra påvägarna.
Nu ligger Jennifer & Bella bakom oss, som de har gjort hela tiden. Crossen har kommit ikapp oss och kör om på bakhjulet, så Crille gasar efter crossen för att se vart den tar vägen och längre fram på vägen så ringer vi polisen för att den där galningen kör som en idiot och riskerar fara för andra.
Sen vänder moppen och kör mot hälla hållet igen. Jennifer & Bella blir rädda för de tror att han på Crossen är en kompis till Malin som vill göra Jennifer & Bella illa.
Det var det som hände i lördags.

Idag efter skolan åkte jag ut till stallet för att träffa Lotta en sväng, och påvägen hem stannade jag och fick med mig 2 sadlar som jag ska prova på Durbin. Väl hemma på parkeringen så står det en moppe (alla dessa moppar) sen kommer det en karl ut och låser upp sin moppe. Mamma kommer ut och säger hej, och karln frågar mamma och jag är den äldre dottern. Och då säger han du har mejjat ner ett par tjejer på en moppe här omdagen när du körde den här bilen. Och jag börjar tänka att det har jag inte eftersom jag har varit med Crille hela helgen och de gånger jag har kört min bil då har det varit till stallet, och vad jag minns så har jag inte sett någon moppe då som jag har mejjat ner.
men sen slog det mig att jag och Crille följde ju efter den där crossen. Det var där jennifer & Bella trodde att vi kännde han på Crossen och han skulle göra dem illa. Och så vitt jag vet så är det ganska svårt at mejja ner någon i diket som kör i 50 km/h när vi med bil kör 70km/h dessutom så låg moppen bakom oss.

Kan ju bjuda på den här bilden också som Bellas mamma la ut på sin bilddagbok




Under bilden står det " Hur roligt är det att nästan köra på nån på moppe, sen tro att man är skit häftig när man gjort der. Det kunde ha slutat illa hoppas ni tar konsekvenserna åxå av ert lilla roliga"


Kan även tillägga att hon nu tagit bort den här bilden från sin Bd, efter att hennes sambo berättade egentligen vad som hade hänt och att vi inte hade mejjat ner Jennifer & Bella.


/ Maddiz

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jösses...jaa man vill ju att folk (speciellt dom som är stenkakor men beter sig som ungar) ska sluta upp och börja växa till..för om man säger såhär så är ju ingen inblandad liten och oförstående. Jennifer och bella är 15-16år och de andra ännu äldre. Vid 15-16 år måste man ha börjat tillverka vett i sin hjärna tycker man. De här människorna är bara löjliga som håller på på det här sättet och har aldeles för mycket fritid som ens orkar lägga energi på det här..Jag tycker personligen att de ska lägga sin tid på att hitta ett liv nånstans och låta din familj vara.

2009-05-26 @ 17:26:24
URL: http://sandriizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback